Ulrika Wallin

09:00  - 17:0009:00 - 17:00

InstruktörInstruktör

Svenska Brukshundklubben Svenska Brukshundklubben

Utskottet för hundägarutbildning/UG FriskvårdUtskottet för hundägarutbildning/UG Friskvård

Utskottet för hundägarutbildning/UG Friskvård bjuder in till instruktörsutbildning med start den 30 september 2023.

Vill du lära dig att skapa individuella träningsprogram till hund och hundägare och vägleda allt från nybörjare till högpresterande ekipage inom funktionell träning? Då är detta utbildningen för dig! Vi söker dig som vill instruera, motivera, och vägleda hundekipage och förmedla en positiv upplevelse som genererar en varaktig förbättring inom friskvård.

Om utbildningen

Kursen omfattar cirka 80 studietimmar á 45 minuter (60 h). Kursen är upplagd över tre fysiska träffar (6 dagar totalt) samt digitala lektionstillfällen. I kurstimmarna ingår hemuppgifter, distansstudier och projektarbete som utförs före, under och efter kurstillfällena.

Utbildningen genomförs i norra Stockholm, Upplands Väsby, och de fysiska träffarna är uppdelade på tre tillfällen:

- Steg 1: 30 september – 1 oktober 2023

- Steg 2: 25–26 november 2023

- Steg 3: 20–21 januari 2024

Förkunskapskrav

• SBK Instruktör
  • Datorvana krävs då vissa uppgifter skickas in digitalt till kursledaren.
  • Tycka om att arbeta med människor och hundar
  • God förebild för andra hundägare
  • God allmänlydnad på egen hund
  • God fysik på både blivande instruktör och egen hund. Du behöver kunna springa (jogga) oavbrutet i ca 20 min.
  • Ha rekommenderats av styrelsen i lokalklubben eller distrikt.
  • Vara medlem i Svenska Brukshundklubben eller i någon av SKK:s länsklubbar, specialklubbar eller Sveriges Hundungdom och vara aktiv i klubbverksamheten.

Anmälan

Inbjudan med mer information och länk till anmälningsformulär är skickad till de HUS-ansvariga i respektive distrikt. Om du är intresserad av utbildningen, kontakta ditt distrikt.

Sista anmälningsdag är den 1 september.