Linna visar upp en 10a

19:00  - 20:3019:00 - 20:30

7 tillfällen7 tillfällen

400 kr400 kr

Träningsgrupper för våra tävlingsekipage, och ekipage med tävlingsambitioner, som vill satsa i sin träning och träffa nya träningskompisar.

Träningsgrupper i Tävlingslydnad / Brukslydnad

Tävlingssektor (TÄS) bjuder dig som tävlar eller har ambitionen att tävla tävlingslydnad eller bruks till höstens träningsgrupper!

Träningsgruppen passar för dig som vill bli en del av en träningsgrupp för brukslydnad/tävlingslydnad, få tips för din egen träning, men även har intresse att hjälpa dina träningskompisar utvecklas genom att ta en aktiv del i deras träning.

Grupper

• Grupp 1: För alla ekipage som har tävlingsambitioner, men ännu inte 1a pris / uppflyttningsresultat.
  • Grupp 2:  För ekipage som har redan minst ett 1a pris i startklass / uppflyttad till lägreklass bruks.

För båda grupperna gäller att du ska självständigt kunna planera din egen träning

Upplägget

Träningsgrupperna träffas och tränar ihop på söndagar. Träningarna är inte instruktörsledda, men varje grupp kommer ha en sk. administratör som kommer hjälpa grupperna med startordning osv.

Grupperna kommer även ha en gemensam Facebook-grupp, där det t.ex kommer event för träningar, startordning och scheman samt såklart kommer ni kunna starta diskussioner och planera träningsträffar utöver måndagar.

Hur ser träningstillfällen ut?

Prioritera träning
Vi förväntar att alla anmälda ekipage har som mål att kunna delta alla träningstillfällen. Dels för att regelbunden träning gör mest nytta för dig och din hund, men även att dina träningskompisar ska kunna lita på att träningen blir av och de kan få den hjälpen de behöver.

Planerade träningspass

Du kommer planera din egen träning skriftlig inför varje träningskväll (t.ex vilka övningar du vill göra den, vad du vill att dina träningskompisar tar fram t.ex koner, samt hur du vill att träningskompisarna hjälper dig (kanske vaktar belöningar, kastar belöningar med exakt rätt timing, skapar lite störningar under fokusövningar etc)

Hjälpa till i andras träning
Du kommer även behöva ta en aktiv roll i dina träningskompisar träning. Varje ekipage får en tilldelad ”träningsledare” till varje pass, som har lite extra koll om ditt träningsplan, och att t.ex alla tillbehör i form av koner etc finns på rätt plats. Annars hjälps alla åt i gruppen.

En hund i taget
Vi tränar en hund i taget, vilket innebär att andra hundar får vänta på sin tur i bilen (inga väntande hundar på plan). Varje hund kommer att ha ca 20 min träningstid per kväll.

En hund & en förare

Endast en person per hund – det går inte att byta förare mellan träningstillfällen
Även en hund per person – har du flera hundar får du välja vilken du tränar just i denna träningsgrupp.

Planeringsträff

Träningsgrupperna börjar med ett gemensamt planeringsträff där vi berättar lite mera i detalj hur träningarna rent praktiskt ska genomföras, vad du ska tänka på gällande din egen träning, men även hur du ska agera som som hjälpare när det är dina träningskompisars tur.

Detta tillfälle är obligatorisk för dig som inte tidigare har varit på i dessa träningsgrupper, för att kunna vara med i träningen.

• 400 kr

Datum 2024

• Måndag 26/8 kl 19:00 - 20:30 Planeringsträff (Obligatorisk för dig som inte har varit med dessa träningsgrupper, men vi ser gärna att även du som har varit med tidigare deltar)
  • Söndag 8/9 kl 15:00 - 17:00
  • Söndag 15/9 kl 15:00 - 17:00
  • Söndag 22/9 kl 15:00 - 17:00
  • Söndag 29/9 kl 15:00 - 17:00
  • Söndag 13/10 kl 15:00 - 17:00
  • Söndag 20/10 kl 15:00 - 17:00

.

Krav

• Träningsgruppen är endast för medlemmar, som tävlar (eller planerar att tävla) med VBK som sin huvudklubb
  • Din hund ska kunna vänta sin tur i bilen
  • Du har tid att prioritera lydnadsträning under hösten, och engagemeng att ta båda din egen, och gruppkompisars träning framåt.
  • Tillgång till Facebook.