Allmänlydnad

Allmänlydnadsträffar

08 sep 202408 sep 2024

Holmsund BrukshundklubbHolmsund Brukshundklubb

Målet med träffarna är att vi ska ha trevligt, lära oss nya saker och bli inspirerade till fortsatt träning.

Allmänlydnadsträffar

Dessa träffar är både för dig som tidigare har gått en allmänlydnadskurs och nu vill repetera och för dig som inte gått någon kurs tidigare. Målet med träffarna är att vi ska ha trevligt, lära oss nya saker och bli inspirerade till fortsatt träning och få ett härligt liv med vår hund.

Allmänlydnad handlar om att ha en god relation på din hund, så att ni fungerar tillsammans i vardagen. Under dessa träffar tränar vi framför allt på hundmöten, hantering av hunden, inkallning och nosarbete.
Vi jobbar också med att hunden ska kunna gå i koppel och även stanna kvar när vi ber den om det (så kallad stadga).
Vi kommer också ha några korta teoripass där vi tittar närmare på några vitt skilda ämnen som vilka lagar som berör oss hundägare (tex när måste hunden vara kopplad i skogen, får jag ta med mig hunden till badplatsen mm) och hur vi kan tänka kring belöningar (utan bra belöningar är det svårt att träna hunden och få till en bra vardag).

Förkunskaper: Inga speciella förkunskaper krävs, men du ska vara medlem i Holmsund Brukshundklubb.

Kostnad: 600 kr (kostnaden för medlemsskap i Holmsund Brukshundklubb tillkommer, men behöver inte lösas innan din plats på kursen är bekräftad.) Efter att ni fått besked att ni kommit med är anmälan bindande.

Instruktörer: Pia Keyser och Ulla Berqvist

Sista anmälningsdag: 15 september 2024

Du anmäler dig via Studiefrämjandet: https://www.studieframjandet.se/vasterbottens-lan/gustav-arrangemang/kurser/2024/september/allmanlydnadstraffar-i-holmsund/