Hund och matte gör highfive med varandra ute på stan.

Arbetsgrupp - Hundhall

17 maj 202417 maj 2024

Kramfors BrukshundklubbKramfors Brukshundklubb

Vill du vara med i arbetet att hitta en lämplig lokal för hundträning?

Händer i ring

Kramfors Brukshundklubb har länge känt behovet av att ha möjligheten att träna våra hundar inomhus under året, främst under vinterhalvåret. Många utav våra aktiviteter, kurser och tävlingar/utställningar sätts därför på paus under vintern, vilket är inget vi föredrar. Därför vill vi nu starta upp en arbetsgrupp vars ändamål är att undersöka om möjligheten för en hundhall finns.
Huvudfrågor i arbetsgruppen kommer bland annat vara hur finansieringen behöver gå till, upplägg för bl.a tidsbokning samt vilka lokaler som skulle kunna passa för vårt ändamål.

Känder du att du skulle kunna bidra på något sätt?

Kunskap om fonder, ekonomi, lokalkännedom i kommunen eller kanske "bara" ett engagemang för Kramfors Brukshundklubb t.ex.

Mejla då ditt namn och telefonnr till styrelse@kramforsbrukshundklubb.com så kommer klubbens styrelse kontakta dig.