Hund utklädd till spöke med halloween dekoration

The Spooky Dance

28 sep 202328 sep 2023

Mullsjö BrukshundklubbMullsjö Brukshundklubb

Va med i vår online utmaning, tillsammans med din hund ska ni utföra en dans till musik. Utmaningen pågår fram till 12 november!

Äntligen är våran första online utmaning igång! The Spooky Dance är en rolig utmaning för både dig och din hund, kanske du redan kan några tricks men inte testat att sätta ihop det till musik? eller så är du och din hund nya på att träna in trick? Det spelar ingen roll vilken då ni lägger er på den nivå som ni känner er bekväma i. Vår vision är att ni ska hitta nya sätt att träna, inspireras och busa till samman. Klickar på länken nedan och skickar ett meddelande till och via vår Facebook-sida.

Information

Hur går det till? Du kommer få ta del av 10 tricks där du väljer minst 3 tricks att öva in tillsammans med din hund, vi rekommenderar att ni tränar i en lugn och trygg miljö. Därefter kombinerar du ihop en ”spooky dans” av de valda tricksen tillsammans med musik, en bonus är om du använder dig av ett halloweentema, klä ut dig/hunden eller välj en ”halloweenig” låt. För att klara utmaningen behöver dansen innehålla minst 3 tricks och vara från 30 sekunder och uppåt. Allt detta sker i en sluten grupp där du lägger upp din film, och får tips på hur du kan träna in de olika tricksen.

Rosett: När man har skickat in sin film och fått godkänt skickar vi hem en fin rosett till er.

Ingår: I den slutna gruppen kommer små korta filmer läggas upp som tips på hur man kan lära in varje trick. Vi som ansvarar för utmaningen finns med som stöd under hela utmaningen och ger individuell feedback.

För alla: Denna utmaning passar alla oavsett åldrar, du behöver heller inte ha några förkunskaper för att delta.

Syfte: Är att öka bandet mellan dig och hunden, få tränings inspiration, men framför allt att HA KUL!

Anmälan & Pris: Du skickar ett PM med ditt och hundens namn samt adress. Du betalar 250kr för att delta, när du skickat anmälan får du information hur du betalar.