röd ros schäfer

Funktionärsträff Specialsök

Funktionärsträff i Specialsök den 17 november 2024

Du som representerar en klubb som vill arrangera ett officiellt prov i Specialsök eller Skåne Classic 2025 är välkommen på en funktionärsträff där vi utvärderar, planerar och även passar på att få lite kompetensutveckling. Platsen för träffen är på Helsingborg Brukshundklubb.

Kl 9.00 drop in för frukost

Kl 9.30 – 12.00 information, utvärdering och planering

• Domarna informerar från den centrala domarkonferensen den 12 oktober.
  • Första året med officiella prov, hur har det gått?
  • Utvärdering av Skåne Classic, kval samt final.
  • Vi behöver få mer PR för Specialsök, hur gör vi det bäst?
  • Planering av prov samt Skåne Classic 2025. Kom väl förberedd och ha datum för proven förankrade på din lokalklubb.

Kl 13.00 – 16.00 föreläsning

Glenn Andersson föreläser om specialsökshunden och mentalitet
Föreläsningen är kostnadsfri och endast för de funktionärer som är med på förmiddagen.

Anmälan görs av lokalklubben med max 3 funktionärer per klubb utöver domare och certifierade provledare. Anmäl klubbens funktionärer med namn, mailadress och mobilnummer till Specialsöksgruppen specialsok@sbkskane.com

Maten kostar 150kr för frukost, lunch och eftermiddagsfika. 125 kr för lunch och eftermiddagsfika. Ni anmäler klubbvis till Maria Lundin lundinmaria61@gmail.com .och anger även eventuella allergier.

Sista anmälan är den 8 november, kontrollera att du får en bekräftelse på din anmälan.

Välkomna önskar vi i Skånedistriktets Specialsöksgrupp!