Medaljer

Utmärkelser

Vi är glada och stolta att kunna presentera våra fina klubbkamrater som har fått olika utmärkelser för det jobb de har lagt ner på våran klubb. Tack och stort grattis till er!

SBK Förtjänsttecken

Lars Norberg

SBK Förtjänsttecken Brons

Karriären i Sundsvalls Brukshundklubb började med labradoren Tanja, 1986. Trots det har han aldrig tränat med sina hundar och än mindre tävlat, men som alltid funnits där. Han har varit coach till sin fru och sina döttrar med att skjutsa, rasta hundar, figurerar och står i köket på tävlingar. Lars… som ser vad som behöver göras i fastighet och som pysslar och tar hand om vår gemensamma klubb. Han ser vad som behöver göras och utför det. Han är alltid med och fixar, utan lars.. ja det vill vi inte ens tänka på.

Som tack för din insats för Sundsvalls Brukshundklubb tilldelas du Förtjänsttecknet Brons.

Hedersmärke

Susanne Arnfridsson

Susanne kom in till vår klubb med värme och driv. Hon håller i flera kurser under året och med ett leende på läpparna hjälper Susanne alltid till där det behövs. Susanne är en uppskattad instruktör, och utöver hennes engagemang bland kurserna är Susanne också aktiv i ungdomssektorn.

Kerstin Wallin

Kerstin är först på plats när det behövs att kavla upp ärmarna och ta hand om vår klubb. Hon har sin självklara plats i klubben och hjälper gärna till och rådda i köket när vi arrangerar tävlingar.

Marie Wiklund

Marie får alltid våra medlemmar att känna sig välkommen på klubben, hon möter många av våra nya medlemmar på deras första kurser med sina unghundar. Marie är en uppskattad instruktör, och utöver hennes engagemang bland kurserna är Marie också aktiv i ungdomssektorn.

Ann-Christin Norlin

Anki möter medlemmar med värme och glädje. Hon har alltid ett leende på läpparna och en härlig energi som sprider sig vart hon än är och hjälper till. Vi ser henne och hjälper till på tävlingar, både före, under och efter. Anki sitter också i valberedningen som sammankallande.

Helen Nilsson

Helen är en av dem som jobbar för att öka tävlingsdeltagandet för brukset på klubben. Hon är med och arrangerar tävlingar och erbjuder kurser med olika inriktningar. Helen arbetar för att fler ekipage ska kunna tävla i brukset. Hon är också utbildad instruktör inom Brukslydnad.

Sara Sandvall

Sara är en uppskattad klubbmedlem som gärna är med och hjälper till där det behövs. Vi ser henne dela med sin kunskap på kurser, hon möter kursdeltagare med värme, förståelse och med kloka funderingar som väcker tankar hos kursdeltagarna att utveckla sig själv.

Grötfatet - Priset för bästa prestation alla kategorier

Cecilia Bergman

Kollar vi på vår pristagares CV, måste den vara en äldre person, 22 år som medlem visar på det. Trotts jobbiga år som många av oss inte skulle mäkta med kliver personen fram och tar ansvar som en driven, utåtriktad och intresserad individ. Utöver detta är pristagaren extremt nyfiken på det nya och antar utmaningar med entusiasm, en tillgång vår klubb inte kan vara utan.

Att ta på sig ansvar och ser möjligheter i allt är något som lyser igenom hos våran pristagare. Förutom tunga styrelseuppdrag, och sammankallande i Rallylydnad, resultatbanken, håller den i valp-, allmänlydnad-, passivitetsträffar- och rallylydnadskurser.

Pristagaren är en synnerligen uppskattad instruktör och ”som lök på laxen” arrangeras tävlingar. För vår pristagare är inget jobb för litet eller för stort. Tävlar och tränar i rallylydnad, specialsök och lydnad med den äran. Öppen och välkomnande för nya klubbmedlemmar och har varit medlem själv sedan 2002, och då som tolvåring.

Cecilia...som tack för ditt innerliga, intensiva och personliga engagemang i Sundsvalls Brukshundklubb får du GRÖTFATET, priset för bästa prestation alla kategorier inom Sundsvalls Brukshundklubb 2023.