fyra valpar springer på gräs

Läger Degeberga Stugby

Tollarps Brukshundklubb

Träningsläger 2024

- för dig som är medlem i Tollarps Brukshundklubb

När: 30/8–1/9

Var: Degeberga stugby

Pris: 900:-/vuxen samt 400:- för barn från 4 år upp till det år de fyller 15.

Vad ingår: Förutom trevligt sällskap och hundträning ingår boende i stuga tillsammans med andra deltagare alternativt campingplats. Mat ingår fredagskväll, lördag lunch samt kväll och en lättare lunch på söndagen.

Nedan finns helgens utbud, du väljer en grupp som du följer under lägret.

Specialsök:

Till denna grupp kan du anmäla dig om du och din hund har grundkunskaper i specialsök.

Lydnad:

Detta är gruppen för dig som vill träna lydnad (startklass och klass 1) eller brukslydnad (appell- och lägre klass), finns det önskemål om övriga klasser ange detta i anmälan.

Aktivering/allmänlydnad:

I denna grupp kommer det vara ett blandat utbud med roliga aktiviteter för dig och din hund. Dagarna kommer att innehålla nosaktivering, kroppskontroll och allmänlydnad. Det finns möjlighet att även prova på rallylydnad och specialsök under helgen.

Spår mot Appellklass:

I denna grupp får du en introduktion och börjar träna bruksgrenen spår. Helgen kommer att innehålla både spår- och lydnadsarbete inklusive budföring.

Patrull/spår/lydnad:

Här kommer vi att jobba med patrullhunden i alla delar, patrull, spår, lydnad och uppletande.

Rallylydnad:

Alla som är intresserade av att träna rallylydnad är välkomna, oavsett bakgrundskunskap.

Anmälan är bindande och skickas till: trivsel@tollarpsbk.se senast den 31/5. I mejlet skriver ni hur många personer anmälan gäller, vilken typ av boende ni önskar, vilken grupp ni vill träna med samt eventuell matallergi. Betalning ska vara klubben tillhanda senast 3/6.

Det finns ett begränsat antal boendeplatser så först till kvarn