Australian Shepherd som hoppar över en trädstam i skogen

SBK Tävling

Uppdatering av nuläget till arrangörer av MH, MT och exteriörbeskrivningar

14 okt 202414 okt 2024

Här nedanför kan du som arrangör av mentalbeskrivning hund (MH), mentaltest (MT) och exteriörbeskrivningar läsa den senaste informationen om SBK Tävling.

Mentalbeskrivning Hund (MH)

Nu fungerar det att lägga in resultat för MH i SBK Tävling och vi arbetar nu med att få arkiveringen till Svenska Kennelklubben att fungera.

Vi behöver er hjälp att lägga in bannummer på era MH:n. Ni gör det genom att klicka på ”Redigera tävling” och sedan ange bannummer. Klicka här för att hitta ert bannummer.

Har ni inte lagt in några resultat i SBK Tävling?

I så fall är det dags att göra det nu och sedan verifiera resultaten. Kontrollera att allt stämmer vad gäller resultat och funktionärer.

Har ni lagt in resultat men inte verifierat?

Då behöver ni börja med att spara om alla resultat och kontrollera att allt är korrekt vad gäller resultat och funktionärer. Därefter verifiera resultaten.

Har ni lagt in resultat och verifierat?

Vi har nu backat alla verifierade resultat och ni behöver gå in och spara om dessa och verifiera på nytt. Kontrollera att allt stämmer vad gäller resultat och funktionärer. Anledningen till att ni behöver spara om och verifiera på nytt är att de uppdateringar som gjorts inte följer med för redan sparade och/eller verifierade resultat.

Registrering av resultat hos Svenska Kennelklubben

Vi meddelar när överföringen till Svenska Kennelklubbens Hunddata fungerar.

Registrering av mentaltest (MT) och exteriörbeskrivning

Vi meddelar när detta fungerar.