Appellplanen Visby BK

Våra träningsplaner

Visby BK

Våra träningplaner

Vid vår klubbstuga vid "Nunnesiken" strax söder om Visby finns tre stycken träningsplaner; framför stugan den stora appellplanen med belysning, bakom träningsförrådet den lilla planen och så den "övre" planen borta vid agilityförrådet ("agilityplanen").

Det innebär att det i princip alltid finns ett hörn tillgängligt för den som vill komma hit och träna, oavsett om det sker spontant eller planerat.

Men ibland har vi många kurser igång samtidigt eller har tävlingsverksamhet på klubben. Då kan hänsyn behöva tas till det och kanske undvika att vara på vissa delar av området. Vid tävling ska inte privat träning bedrivas på planerna.

Vill man se efter om någon sådan aktivitet pågår innan avresa till klubben så kolla först i kalendern här på hemsidan.

​Men för det mesta går det att lösa att vi alla kan få plats. Om du känner dig osäker på var du kan vara, så dra dig inte för att fråga någon av oss som är här! Vi har alla varit nya på klubben någon gång och tycker bara det är kul med nya intresserade!