Pokaler

SBK Gotlandsdistriktet

03 apr 202403 apr 2024

SBK GotlandsdistriktetSBK Gotlandsdistriktet

För att kunna ansöka om priserna ska föraren vara medlem i och tävla för någon av SBK Gotlands lokalklubbar samt vara folkbokförd på Gotland.

De klubbar vars medlemmar äger rätt att tävla om priserna ser till att information om priserna delges klubbens medlemmar på lämpligt sätt.

Ingen kommer automatiskt med, Du som vill vara med och tävla om priserna ska skicka in Dina resultat på fastställd blankett, som finns bifogad här nedan.

Resultatet/resultaten gäller för tävlingar/prov inom Sverige (med undantag för IGP där regelverket är internationellt).

Dessa priser kan endast ansökas om en gång med samma hund.

Priserna utdelas vid distriktets årsmöte och vinnarna får en inbjudan.

Appellklass

• Bästa tävlingen för året, lägst uppflyttad.

• Vid lika resultat avgör högsta poängen i specialmomenten, spår, sök, rapport samt budföring.

Tidigare vinnare

IGP1

• Bästa tävlingen för året, lägst utbildningstecken/uppflyttad.

• Vid lika resultat avgör i 1:a hand poängen vid C-delen i 2:a hand poängen vid A-delen.

Tidigare vinnare

Lydnad Startklass

• Bästa tävlingen för året, lägst uppflyttningsresultat.

• Vid lika resultat avgör ett andra resultat.

Rallylydnad Nybörjarklass

• Bästa tävlingen för året, lägst godkänt resultat.

• Vid lika resultat avgör ett andra resultat.

Ansökan

Ansökan om priser ska vara SBK Gotlands tävlingssektor tillhanda senast den 10 januari.

Pär Erlandsson, Ardre Bringsarve 320, 623 66 Ljugarn eller e-post (som PDF) perlan@se.ibm.com

Ansökningsblankett