gräsmatta

Sundsvalls Brukshundklubb

01 mar 202401 mar 2024

Sundsvalls BrukshundklubbSundsvalls Brukshundklubb

Grötfatet är ett vandringspris som skall vandra hos medlemmar i Sundsvalls Brukshundklubb i 20 år (2030), varefter priset kvarstannar i klubbens ägo. Prisets föregångare Granaten vandrade från 1982 till 2002. Varje års pristagare erhåller ett följepris – en tavla med den nedskrivna motiveringen.

Pristagaren utses av stiftaren efter att ha samtalat med styrelsen. Pristagaren kan vidtalas, men skall utanför styrelsen hållas hemlig tills utdelningen sker på årsmötet. Kan inte pristagare utses delas inte priset ut det året.

Bästa prestation alla kategorier

Priset erhålls för ”bästa prestation alla kategorier”, vilket menas såväl sportslig, kamratlig eller insats av funktionär kan belönas. Prestationen behöver inte heller vara den kvalitativt eller kvantitativt bästa, utan ”prestationen” i sig skall belönas vilket innebär att en prestation i sig kan vara ett ögonblicks verk.

Styrelsen äger rätt att efter att ha hört med stiftaren, ändra i statuterna. Om stiftaren inte kan delta har styrelsen själv att besluta. Medlemmarna har förslagsrätt till stiftare och styrelse.

Sekreterare
Carina Mårtensson