Tävlingsledare

Eslövs Brukshundklubb

05 okt 202305 okt 2023

Eslövs BrukshundklubbEslövs Brukshundklubb

Är du intresserad av att bli tävlingssekreterare eller tävlingsledare? Vår strävan är att kunna genomföra tävlingar med så många egna funktionärer som möjligt.

Tävlingssekreterare

Tävlingssekreterarens främsta uppgift under en tävling är att ansvara för att resultatrapporteringen blir korrekt. Du ordnar ofta med protokoll och startlistor samt är med och för in resultaten i SBK Tävling.

För att bli tävlingssekreterare skall du vara medlem, rekommenderas av styrelsen, och vara minst 18 år för att kunna bli auktoriserad.

Tävlingsledare

Tävlingsledaren planerar, organiserar och genomför tävlingar. Man kan vara tävlingsledare i Lydnad, Bruksprov, Rallylydnad och Specialsök.

För att bli tävlingsledare skall du vara medlem, ha vissa tävlingsmeriter eller motsvarande erfarenhet, och vara rekommenderad av styrelsen.

Intresserad?

Om du har hjälpt till på några tävlingar, och tycker att det verkar spännande att vara tävlingssekreterare eller tävlingsledare, hör av dig till styrelsen. Distriktet ordnar återkommande utbildningar, och om du har rätt erfarenhet och kunskaper så kan klubben skicka dig på utbildning. Utbildningen genomförs digitalt via webverktyget SBK Utbildning.

Kontakta tävlingsansvarig eller någon av instruktörerna så kan vi prata vidare.

Gruppansvarig Bruks & Lydnad
Eva Paulin