Hundar som tränar lydnad på Landskrona Brukshundsklubb.
Logotyp Landskroona BK

SBK Skånes Distrikt

Onsdagsträning

Landskrona Brukshundklubb

09 nov 202309 nov 2023

Landskrona BrukshundklubbLandskrona Brukshundklubb

Onsdagsträning på klubben är ett tillfälle där du kan få lite tipps och ticks med din hundträning. Det finns alltid en representant från klubben med guld väst som du kan ställa dina frågor till.

Information

Under vårterminen och höstterminen har Landskrona Brukshundsklubb allmän träning varje onsdag 18.30-20. Då är alla medlemmar välkomna så väl gamla som nya medlemmar.
Alla som vill år välkomna att träna på egen hand och det finns också hjälpare på plats i gul väst som kan  komma med tips och råd.
Onsdagsträningarna är ett utmärkt tillfälle att träffa nya träningskompisar och lära känna medlemmarna på klubben och samtidigt träna hund med störning.

Gul väst

Schäfer som lyder sin ägare.

Representant i gul väst

Onsdagsträningen är för både nya och mer rutinerade ekipage. För att underlätta detta så finns det alltid en representant från klubben med som kan svara på frågor och ge lite tipps och trix. Representanten har en gul väst på sig och står till allas förfogande.

Skott

Startpistoler i en låda.

Skott under onsdagsträning

Skott förekommer under den tidsperiod som det fortfarande är ljust utomhus vid träningens start. Träningen inleds då med 5 skott. För vana hundar finns det då möjlighet att träna på planerna under skott och för hundar som inte har skottvana finns det möjlighet att vara en bit bort och höra skotten på avstånd eller komma lite senare.