bild på tangentbord

SBK Skånes Distrikt

20 jun 202320 jun 2023

SBK Skånes DistriktSBK Skånes Distrikt

GDPR (General Data Protection Regulation) är en dataskyddsförordning som trädde i kraft i maj 2018. Det är en förordning som EU utfärdat i syfte att skydda personuppgifter. Vi som ideell förening och alla som har någon typ av förtroendeuppdrag inom distriktet omfattas av den.

Vilka uppgifter lagras?

Vi hämtar i första hand uppgifter direkt från dig eller din lokalklubb. De uppgifter vi behöver är ditt namn, e-postadress, telefonnummer samt vilken funktion du har i din lokalklubb/distrikt.

Vad används uppgifterna till?

Vi behöver dina uppgifter för att administrera distriktets information. Inga personuppgifter säljs vidare eller överlåts till andra organisationer eller företag.

GDPR Carina
GDPR
Carina Boijertz
Kontaktperson GDPR för Skånes distrikt

Mer om GDPR

Mer information om GDPR hittar du hos Svenska Brukshundklubben, Svenska Kennelklubben och Integritetskyddsmyndigheten IMY.