SBK Skåne

SBK Skånes Distrikt

05 apr 202405 apr 2024

SBK Skånes DistriktSBK Skånes Distrikt

I SBK kan du utbilda dig till instruktör och hålla hundkurser för din lokalklubb. Har du utbildat och tränat din egen hund under några år och varit medhjälpare på kurser på din lokalklubb kan du söka om rekommendation från klubben att få gå instruktörsutbildning. Det är lokalklubbarna som startar kurser för instruktörer.

En del klubbar undrar över hur de ska få tag på lärare till planerade instruktörs utbildningar. Planerar ni att starta upp en allmänlydnadsinstruktörsutbildning kan de söka efter lärare under fliken Hundägarutbildning. Har ni inte fullt på planerade utbildningar utan vill ha flera deltagare, så får ni gärna maila hug@sbkskane.com så läggs instruktörsutbildningen ut på hemsidan och på vår Facebook sida.

Utbildning SBK Mentalverksamhet

bild på hund som leker

Distriktet bjuder in till träff för MH/MT testledare på Lomma BK den 12 juni kl. 18.30

Det kommer också under 2024 arrangera utbildning för mentalfunktionärer.
För att göra utbildningarna så bra som möjligt behöver vi veta vilka utbildningar ni är i behov av, allt från M1 och uppåt.
Om någon klubb vill arrangera någon egen utbildning kan distriktet erbjuda hjälp med instruktörer.
Gör din intresseanmälan till: mental@sbkskane.com