Personer som laggar ett staket.
SBK Logga Mullsjo BK

SBK Skaraborgs Distrikt

Stug- och kökssektorn

Mullsjö Brukshundklubb

14 aug 202314 aug 2023

Mullsjö BrukshundklubbMullsjö Brukshundklubb

I våran klubbstugan finns flera rum för olika verksamheter såsom kurser, föreläsningar eller bara att ha en mysstund ihop med andra hundintresserade. I anslutning till stuga finns en stor altan med grill. I stugans kök ser kökssektorn till att det finns kaffe och fikabröd för den som blir fikasugen. Stugsektor ansvarar också för förtäring vid större event som klubben anordnar för medlemmarna.

Klubbens anläggning går att hyra till olika ändamål som är hundrelaterade. Uthyrning sker av hela eller delar av anläggningen efter överenskommelse. Stugsektorn ansvarar för drift och skötsel av anläggningen. Bland annat genom att anordna fixardagar där medlemmarna hjälps åt med olika arbetsuppgifter. Ofta avslutas fixardagarna med någon form av förtäring. Ansvarig för stugsektorn är Per Andersson. Ansvarig för kökssektorn är Madeleine Bromander.