Stege på Parkourbanan

23 nov 202323 nov 2023

Skövde BrukshundklubbSkövde Brukshundklubb

Välkomna att testa parkourbanan

Parkourbana finns nu där agilityn hade sin plan

Parkourbana

Vi har tagit bort en del agilityhinder och gjort om planen till en parkourbana. Alla är välkomna men man måste vara försiktig och kanske inte gå på alla hinder om hunden inte har bra balans. Klubben tar tacksamt emot klipphjälp av er som använder banan. Bara att ta kontakt med klubben om du kan klippa, ni hittar mail till ansvariga längst ner.

Detta hinder är väldigt högt, så det är få hundar som kan klättra ända upp. Men man kan nöja sig med att de endast går på ett däck.

Det finns många tunnlar som de flesta hundar tycker är kul att springa i.

Denna stege bör man inte låta hunden gå på om den inte är van att gå på stege. Den kan göra sig illa. Tänk på att om ni har godis i handen och lockar hunden så kan den inte se vart den ska sätta tassarna utan blir mer intresserad av godis och trampar fel. Stanna istället och ge hunden en gobit ta sedan bort den så hunden tänker på vart den sätter fötterna.

Balanshinder med hel bräda

Belöna gärna med leksaker. Ha en trevlig stund och ta det lungt med hindren. Det finns även flera däck, hopp och slalom utställda.

Kontakt: Renè Friberg kurs@telia.com

Ninni Sìren ninni.siren@yahoo.se