SBK Logga Sävsjö BK

13 mar 202313 mar 2023

Sävsjö BrukshundklubbSävsjö Brukshundklubb

Om klubben

Klubben startades 1970 av ett gäng entusiaster som började träna tillsammans. Nostippen, vår fina klubbstuga ligger naturskönt med skog runt appellplanerna, en bit ifrån väg 127. 1995 brann stugan och byggdes om på nytt.

Vi har fina promenadvägar och bra spårmarker runt om klubben. Vi har även ett par sökrutor som finns utmärkta på en karta på anslagstavlan som sitter på klubbstugans vägg. Vår uppletanderuta är uppmärkt året om.

I klubbens regi ordnas brukstävlingar appell spår/sök, lägre/högre spår, spår elit samt lydnadstävlingar. I vår klubb är alla hundar välkomna, oavsett ras. Du kan aktivera din hund genom att vara med på kurs, träna eller kanske bara gå promenader med andra hundintresserade.