Linna visar upp en 10a

Vällingby Brukshundklubb

24 maj 202424 maj 2024

Vällingby BrukshundklubbVällingby Brukshundklubb

Tävlingssektorn ger ibland möjlighet att träna tävlingslydnad och/eller brukslydnad under tävlingslika förhållanden.

Så här går det till

Tävlingsträning utannonseras vanligtvis som Facebook-event i vår medlemsgrupp i vilket också villkoren för det aktuella tillfället beskrivs.

Uppläggen kan variera från gång till gång med avseende på:

• klasser som erbjuds
  • antalet moment som varje ekipage har möjlighet att genomföra
  • vad du som deltagare förväntas hjälpa till med

Gemensamt för tävlingsträningarna är att de är just träningstillfällen varför du alltid kan ta tillfället i akt att hjälpa och/eller belöna din hund på plan. Dock förväntas du genomföra momenten någorlunda tävlingsmässigt och kan inte använda dessa tillfällen för att få generell träningshjälp.

Anmälan

Anmäl sker vanligtvis i det utannonserade Facebook-eventet. Tävlingsträningarna är oftast gratis för medlemmar men avvikelser kan förekomma, se villkor i det utannonserade Facebook-eventet.

Planerade tillfällen

Följande tillfällen är planerade 2024:

• Måndag 10 juni, ansvariga Elsa R och Sandra L

Genomförda tillfällen

Följande tävlingsträningar har genomförts 2024:

• Onsdag 8 maj, startklass+kl 1, appell+lägre, ansvariga Ulrika T och Caroline E-S
  • Söndag 7 april, alla klasser bruks och lydnad, ansvarig Annikki T