Hund håller korv på nosen
Vällingby BK

SBK Stockholmsdistrikt

Serveringskommitén

Vällingby Brukshundklubb

Servering

Vår serveringskommité gör det möjligt för oss att ha en enklare servering i klubbstugan, där både alla medlemmar och besökare kan samlas vid en kopp kaffe och kaka. Kontakta oss gärna om du skulle vilja hjälpa till med vår servering.

Öppettider

Serveringen håller öppet under de flesta större aktiviteter som arrangeras på klubben, exempelvis under tävlingar, prova-på-tillfällen samt på öppen träning under onsdagkvällar. Under träningstillfällen i klubbens regi och under kurser kan oftast ansvarig träningsledare/instruktör hjälpa dig som vill handla något från servering.

Du kan endast betala med SWISH eftersom vi inte hanterar kontakter på klubben.

Hembakat fika-kväll

En speciell höjdpunkt är våra så kallade ”Hembakat fika”-kvällar som arrangeras sista onsdagen i månaden under öppen träning (dock ej juni och juli). Då anordnar serveringskommitén en kväll där våra vanliga Delicato-bitar får stanna kvar i kylskåpet och serveringskommitén dukar fram läckra hembakade godsaker. Detta är såklart ett extra gott tillfälle att besöka klubben, träna och umgås med klubbkompisar.

Hundarna är välkomna till vår klubbstuga, men just under fika-kvällar kan de bli väldigt många hundar. Vi önskar att ni tar hänsyn till att alla får en mysig fikastund, och till exempel allt för busiga eller ljudiga hundar får gärna stanna kvar och vila i bilarna.

Information om dessa kvällar hittar du som Facebook-event i vår medlemsgrupp.
Har du någon någon delikat bakverk som du tror skulle passa utmärkt till våra fika-kvällar? Kontakt gärna serveringssektorn, de är alltid i jakt efter klubbens godaste kaka!

Utbud

Det är inte varje dag vi har lyxigt hembakad fika på klubben, men nog kan du alltid hitta något gott att pigga upp hundträning.  Till vardags kan du köpa kaffe/te, läsk och kakor i vår servering. Vid tävlingar har vi också något lite mera matigt, till exempel mackor, toast eller varm korv. Vi försöker alltid se till att ha även vegetariska / veganska alternativ

Om du har önskemål gällande utbudet är du välkommen att kontakta serveringskommitén.

Vi har microvågsugnar i vårt kök, så det går också att värma medhavt mat. Däremot har vi inte rinnande vatten, så du behöver ta med egen vatten både till dig och till din hund.

Kontakta serveringen

Ansvarig för servering