Appellplanen på Bengtsfors BK

Bengtsfors Brukshundklubb

29 jun 202329 jun 2023

Bengtsfors BrukshundklubbBengtsfors Brukshundklubb

Vi har två stora träningsplaner - Appellplan och Övre plan.

Appellplan

Appellplanen på Bengtsfors BK

Foto: Carola Palm Jacobsson

Vid appellplanen finns det belysning så man kan träna när man vill. Hur man tänder/släcker kan du läsa mer om här.

På sommaren kan gräsklipparen vara igång när du kommer och ska träna. Då trycker du bara på stoppknappen så den stannar och går tillbaka till boet. Sen kan du träna i lugn och ro. När du tränat klart är det viktigt att kolla så det inte ligger något kvar på gräsmattan som kan vara i vägen för gräsklipparen. Dra även hindret av planen för bästa framkomligheten.

Övre plan

Övre plan på Bengtsfors BK

Foto: Carola Palm Jacobsson

På den övre planen finns det också belysning. Hur den hanteras kan du läsa om här.

Det finns en grind till planen som man kan stänga om sig när man är här. Den är låst med ett kodlås som alla medlemmar tillgång till. Även här finns det en gräsklippare under sommaren som du behöver stoppa när du vill träna.

På denna plan finns agilityhindren under sommaren så man lätt kan ställa fram och träna. När du tränat klart ställer du tillbaka hindren i nedre hörnet så gräsklipparen kommer åt så mycket som möjligt.