Labrador som ligger i gräset
SBK Logotyp Bengtsfors BK

SBK Värmland-Dals Distrikt

Om klubben

Bengtsfors Brukshundklubb

29 jun 202329 jun 2023

Bengtsfors BrukshundklubbBengtsfors Brukshundklubb

Om klubben

När Bengtsfors Brukshundklubb startade befann den sig på olika ställen så som Bilprovningen och på Laxsjöns camping. Bengtsfors brukshundklubb har funnits i Dingelvik sedan 1981. Klubbstugan har växt fram under åren, allt började med en barack.

Klubben är omgiven av skog och åkrar och det finns två gräsplaner - Appellplan och Övre plan. Båda planerna är belysta och övre planen är inhägnad där man kan träna eller leka med sin hund utan att vara rädd för att den ska smita iväg.

Vi är ca 170 medlemmar men hälsar gärna fler välkomna. Hos oss är alla välkomna oavsett vilken ras eller blandras man har.

Det finns toalett och tillgång till vatten i klubbstugan där även våra fyrbenta vänner är välkomna in.

Det finns möjlighet att hyra plan, planer och klubbstugan, se här.