Broschyrer

Informationsmaterial

16 feb 202416 feb 2024

Svenska Brukshundklubbens broschyrer och presentationer att ladda ner eller beställa hem.

Du är välkommen att ladda ner våra broschyrer direkt eller beställa dem via formuläret längst ner på sidan. Broschyrerna är gratis. Vid beställning av större antal debiteras expeditionsavgift och porto (material om tjänstehund skickas utan kostnad).

Våra broschyrer

Interaktiva broschyr om Svenska Brukshundklubben, bild framifrån på en kvinna i svarta kläder som tittar ner på sin rottweiler vid hennes vänstra sida

Välkommen till Svenska Brukshundklubben

Interaktiv broschyr

En interaktiv broschyr för blivande och nyblivna medlemmar som presenterar Svenska Brukshundklubben och vår verksamhet. Dela gärna länken!

Läs broschyren

Välkommen Till SBK

Välkommen till Svenska Brukshundklubben

En broschyr för blivande och nyblivna medlemmar. Om hur du blir medlem och om våra verksamheter med utgångspunkt i våra fyra ben: kurs, tävling, tjänstehund och avel/mentalitet. A5, 8 sidor

Ladda ner

Vår Vän Hunden

Vår vän hunden

Svenska Brukshundklubbens policy för hundhållning och vår relation till hunden vid uppfostran, utbildning och träning. A5, 8 sidor.

Ladda ner.

Aktiviteter för dig och din hund

Brukshundklubben erbjuder många olika aktiviteter, bl a kurser, tävlingar och prov inom ett flertal grenar. Broschyren ger dig som vill aktivera din hund eller gå kurs en rad matnyttiga uppslag. A5, 12 sidor.

Avtalsinstruktör

De klubbar som anlitar avtalsinstruktörer har möjlighet att hålla fler kurser och öka medlemsantalet. Information till klubbar som funderar på att anlita avtalsinstruktörer och för instruktörer som vill bli avtalsinstruktör inom Brukshundklubben. A4, 4 sidor.

Tjänstehund

Räddningshund

Information för dig som är intresserad av räddningshund om räddningshundar, utbildningar, att vara hundförare och instruktör. A5, 4 sidor.

Patrullhund

Information för dig som är intresserad av att utbilda dig och din hund till patrullhund. A5, 8 sidor.

Hundstjänstskolan

Hundtjänstskolan

Information om att bli och vara hundtjänstpersonal i försvaret. A5, 4 sidor.

Assistanshund

En assistanshund är ett stöd och en hjälp i vardagen för personer med funktionsnedsättningar. Här får du veta mer om assistanshunden och vad som krävs för att utbilda den.

Mentalitet

Kom Närmare Din Hund

Kom närmare din hund

Om du vet hur din hund reagerar i olika situationer, kan du leda och stödja din hund på bästa sätt och bygga en trygg relation med din hund. I den här broschyren kan du läsa mer om hundars mentalitet och hur Brukshundklubben jobbar med hundars mentalitet.

Mentalbeskrivning

Mentalbeskrivning hund (MH)

Information om hur mentalbeskrivning hund (MH) går till och hur den hjälper hundägare, uppfödare och forskare. A5, 8 sidor.

Mentalbeskrivning Valp

Mentalbeskrivning valp (MV)

Folder om mentalbeskrivning för valpar som vänder sig till uppfödare. A5, 4 sidor.

Mentaltest

MT för brukshundraser

Mentaltest

Folder om mentaltest som är en del av korningen och riktar sig främst till våra brukshundraser. A5, 4 sidor.