Örebro BK i solen

Grundläggande teori om sök- och spårhunden

Hanna Högström med Emil i sök.

Föreläsare: Christer Gräsberg och Hanna Högström
Plats: Örebro BK
Datum och tid: Måndag 25/3 klockan 18:00 ( sluttid ca 21:00)
Max antal deltagare: 35 (klubbmedlemmar har förtur, vid fler anmälningar än 35 är det först till kvarn som gäller)
Deltagaravgift: Gratis
Anmälan: nellieslya@outlook.com

Beskrivning:
Måndag den 25 mars klockan 18:00 till cirka 21:00 sker en föreläsning om sök- respektive spårträning av hund vid Örebro Brukshundklubb. Föreläsare är två av klubbens instruktörer Christer Gräsberg och Hanna Högström.

Christer Gräsberg
Är utbildad SBK-instruktör och SBK-specialsöksinstruktör. Jobbar som hundförare vid polisen sedan 2002 och instruktör sedan 2012.
Christer är en omtyckt och efterfrågad instruktör som försöker utmana både hundar och förare för att utveckla ekipagen i spårarbetet, oavsett om man riktar sig mot tävling eller tjänst.
Christer Gräsberg spårar med Ringo

Hanna Högström
Är utbildad SBK-instruktör, SBK-specialsöksinstruktör och SBK-lärare. Är Bruks- och lydnadsdomare. Jobbar som hundförare vid polisen sedan 2020 inom specialsök. Har tillsammans med sin tidigare hund Uma (BC) 38 cert i sök, 5 SM och 2 NM och nuvarande hund Ferri (BC) blev spårchampion 2023 och deltog på SM i spår 2023.
Har just nu två hundar i elitklass sök och 2 hundar i elitklass spår, Amina (malle) och Ferri, samt en hund, Emil (BC) i högre klass spår.
Hanna Högström söker med Uma

Hanna Högström söker med Uma.

"Jag strävar efter att få en självsäker hund i sökskogen, som vågar och tar i. Min roll som instruktör är att lyckas få hundtränaren att förklara uppgiften för sin hund så den förstår."

Köket kommer ha öppet med fika och smörgåsar.

Välkomna att anmäla er till mailadress: nellieslya@outlook.com