Schäfer springer på fält

Konto för att tävla

02 okt 202402 okt 2024

För att kunna anmäla dig till prov och tävlingar samt MH/MT som finns i webverktyget Nya SBK Tävling måste du ha ett konto i systemet

Information till dig som vill tävla

Då du i Sverige vill tävla i sporterna lydnad, bruksprov, rallylydnad, IGP, mondioring, IPO-R och specialsök (eller anmäla till mentalbeskrivning, mentaltest eller exteriörbeskrivning) måste du ha ett konto på webbsidan Nya SBK Tävling.
Från den sidan anmäler du dig till tävlingar, prov och tester samt att du kan betala dina anmälningar via den sidan om en arrangör är ansluten till online betalningssystemet Stripe. Du finner också hela tävlingskalendern med tävlingar, prov och tester där.

Inloggning sker på olika sätt
Som medlem i Svenska Brukshundklubben (SBK) loggar du in med BankID.
Som icke SBK-medlem loggar du in med din e-postadress och lösenord. Klicka då på Skapa konto och skriv in din e-postadress, därefter klicka på Glömt lösenord. Då skickas ett lösenord till din e-post, ta detta lösenord och klistra in i Nya SBK Tävling. Klicka sedan på Logga in.

Färdigställa kontot
Då du loggat in första gången måste du färdigställa ditt konto genom att först lägga in din hund, sedan ange vilken klubb du representerar vid tävlingar (alltså den klubb du är medlem i) och därefter kan du anmäla dig till tävlingar.

Länk till Nya SBK Tävling: https://brukshundklubben.se/sbktavling

Länk till film om hur du färdigställer ditt konto: https://youtu.be/Z-EP0JFcLzU

Länk till instruktion hur du loggar in på Nya SBK Tävling via mobilen:instruktion-hur-du-loggar-in-via-mobil-till-nya-sbk-tävling.pdf (brukshundklubben.se)

Även utländska tävlanden måste ha ett konto

Då utländska tävlanden skapar konto i systemet anger de sitt land som klubb de tävlar för och om hunden har utländskt registreringsnummer måste nedan instruktion följas.
Då utländska hundar vill delta på svenska tävlingar:

För att kunna skapa ett konto måste den utländska hunden FÖRST vara verifierad av Svenska Kennelklubben (SKK), vilket betyder att hundens registreringsnummer lagts in i SKK Hunddata av SKK. Det går alltså inte att lägga till en hund i systemet SBK Tävling som inte är verifierad av SKK.

För att få hunden registrerad i SKK Hunddata måste ägaren skicka hundens registreringsbevis via e-post till SKK. När SKK lagt in hundens registreringsnummer går det att lägga till hunden på den tävlandes konto i SBK Tävling.

Kontakta SKK via e-post: regmail@skk.se för hjälp med att verifiera hunden.

I FAQ finns instruktion på engelska hur utländska tävlande ska skapa konto och logga in i Nya SBK Tävling, den heter: Get an account in New SBK Tävling

In FAQ there are instructions in English how foreign competitors should create an account and log in to New SBK Tävling, read the FAQ: Get an account in New SBK Tävling