Schäfer springer på fält

Skapa konto för att tävla

13 dec 202313 dec 2023

För att kunna anmäla dig till prov och tävlingar samt MH/MT som finns i webverktyget SBK Tävling måste du skapa ett konto i systemet

Information till dig som vill tävla

Alla som vill tävla i bruksprov, IGP, IPO-R, lydnadsklass, mondioring och rallylydnad måste ha ett konto i webbverktyget SBK Tävling.

I SBK Tävling hittar du alla aktuella tävlingar och prov. För att anmäla dig loggar du in på ditt konto.

Se längst ned länkar till SBK Tävling, ännu mer information till dig som vill tävla och länk till reglerna.

Även utländska tävlanden måste skapa eget konto

Då utländska tävlanden skapar konto i systemet anger de sitt land som klubb de tävlar för och om hunden har utländskt registreringsnummer måste nedan instruktion följas.

Då utländska hundar vill delta på svenska tävlingar:

För att kunna skapa ett konto måste den utländska hunden FÖRST vara verifierad av Svenska Kennelklubben (SKK), vilket betyder att hundens registreringsnummer lagts in i SKK Hunddata av SKK.

Det går alltså inte att lägga till en hund i systemet SBK Tävling som inte är verifierad av SKK.

För att få hunden registrerad i SKK Hunddata måste ägaren skicka hundens registreringsbevis via e-post till SKK. När SKK lagt in hundens registreringsnummer går det att lägga till hunden på den tävlandes konto i SBK Tävling.

Kontakta SKK via e-post: regmail@skk.se för hjälp med att verifiera hunden.

Instruktion för hur du skapar ett konto:

1. Klicka på Skapa konto högst upp till höger på startsidan i webbverktyget SBK Tävling. Länk dit finns under filmen nedan.

2. Fyll i de uppgifter som efterfrågas. Du hittar själv på ett användarnamn och ett eget lösenord.

3. Gå sedan in på Mitt konto och lägg till förare och hundar. Det kan vara flera som tävlar med samma hundar på samma konto.
  4. Gå in på fliken Lägg till förare - fyll i alla uppgifter och avsluta med att klicka på Lägg till förare.

5. Gå in på Lägg till hundar – om man har en registrerad hund räcker det med att fylla i registreringsnummer så kommer all övrig info upp om hunden.

Du måste själv fylla i all tävlingsinformation så som tävlingsgren och klass du tävlar i. Vid uppflyttning i klasser måste du själv gå in och uppdatera. Missar du det kan du inte anmäla dig till tävling i nästa klass.

Film som visar hur du skapar ett konto:

Filmen visar hur du anmäler dig till en tävling eller ett prov: Hur du anmäler dig till en tävling eller ett prov