Fotograf Magnus Fröderberg

Tips om nya SBK tävling

19 sep 202419 sep 2024

Här har vi samlat information som ska underlätta för dig att logga in på nya SBK tävling. Det är olika instruktioner beroende på om du är arrangör, medlem eller icke medlem. Scrolla ner och läs vad som gäller för dig.

Vi har samlat de vanligaste frågorna och svaren angående SBK Tävling under FAQ.

Anmäla som tävlande medlem i SBK

1. Gå till nya SBK tävling www.brukshundklubben.se/sbktavling
  2. Klicka på ”Mina sidor” uppe i högerkanten
  3. Logga in med "Bank-id".

Du ser då till vänster din medlemsinformation under " Medlem" och nedanför ser du SBK tävling, båda har mer information under när du klickar på rubriken.

1. Klicka på ”SBK tävling” och på ”Mina hundar”
  2. Skriv in registreringsnummer eller TAVLIC-nummer
  3. Klicka på "Lägg till hund".

Nu behöver du lägga till din klubb:

- Klicka in på "SBK tävling" i vänstermenyn.

- Gå till "Mina hundar" och hämta hunden genom att skriva in hundens registreringsnummer/TAVLIC-nummer i sökmotorn där.
När hunden är på plats på kontot i nya SBK tävling:

- Gå in på ”Min tävlingsprofil” och klicka på "Redigera klubbinformation".

- Lägg till klubbar du tävlar för i de olika grenarna.

- Sedan gå in i ”Tävlingskalendern”

Anmäla till SBK tävling för dig som inte är medlem i SBK

www.brukshundklubben.se/sbktavling

Om du inte har något konto sedan tidigare:

- Gå till nya SBK tävling www.brukshundklubben.se/sbktavling

- Klicka på "Mina sidor".

- Välj ”Skapa konto”

Konto i gamla SBK tävling men ej medlem
Du som hade ett konto tidigare i gamla SBK tävling har nu fått ditt namn och den e-postadress som var registrerad i gamla SBK Tävling inlagt som ett gästkonto i vårt medlemssystem.

Logga in genom att ange din e-postadress och klicka på "Glömt lösenord" första gången du loggar in du får då en länk för att ange nytt lösenord till din e-postadress.

OBS! E-postadressen MÅSTE vara samma som i gamla SBK Tävling!

- Klicka in på "SBK tävling" i vänstermenyn.

När hunden är på plats på kontot i nya SBK tävling:

- Gå in på ”Min tävlingsprofil” och klicka på "Redigera klubbinformation".

- Lägg till klubbar du tävlar för i de olika grenarna.

- Sedan gå in i ”Tävlingskalendern”

Arrangör i SBK tävling

För dig som är arrangör i nya SBK tävling, logga in på "Mina sidor"www.brukshundklubben.se/sbktavling. Då ser du dina egna hundar och starter överst. Nedanför visas "Hantera prov och tävlingar" för dig som ska administrera SBK tävling för din klubb eller distrikt.

Som arrangör behöver du vara inlagd i Membersite som ”Ansvarig tävling”. Om du behöver ändra eller lägga till "Funktionärskategorier" på en person så görs det via "Membersite" av medlemsansvarig eller kassör.
Alla klubbar som vill arrangera tävlingar/prov måste först ansöka om prov/tävling i tävlingssystemet SBK Tävling.
För att det ska fungera måste arrangören först lägga in minst en person som har uppdraget "Ansvarig tävling" i "Membersite".
Medlemsansvarig och kassör kan lägga till uppdrag i "Membersite".

Gör så här för att lägga till uppdraget:
- Logga in i "Membersite".
- Gå till "Min förening".
- Klicka på "Uppdrag" i menyn under "Min förening".
- Här finns instruktioner om hur du gör för att lägga till uppdrag.
- Lägg till uppdraget "Ansvarig tävling" på den person som ska kunna lägga in ansökningar om prov/tävlingar samt hantera och administrera kommande prov och tävlingar. OBS! Gäller även tävlingssekreterare.
Uppdraget ligger under kategorin "Förtroendeuppdrag".

- När du loggar in ser du "Manual för arrangörer" på supportsidorna för arrangörer i inloggat läge. Menyn "Support arrangörer".

Klicka på bilden nedanför för att se en introduktionsfilm för dig som är arrangör.

Support SBK tävling

Ni är många som har frågor och behöver hjälp med SBK tävling. Vår support arbetar så fort de kan men för att underlätta så att både du och andra kan få snabbare hjälp i ert ärende har vi några tips på vad du kan tänka på när du felanmäler ditt ärende.
  • Ange om du är tävlande eller arrangör.
  • Ange datum för när tävlingen/provet är som du har problem med. Är den inte inom fem veckor så avvakta gärna.
  • Beskriv kort och tydligt vad problemet är.
  • Har du problem med återbetalning, kontakta ekonomiavdelningen.
  • Mejla bara en gång per ärende.

Support SBK Tävling
Förbundskansli