Rallylydnad

Rallykurs

16 aug 202416 aug 2024

Holmsund BrukshundklubbHolmsund Brukshundklubb

Missa inte vår grundkurs i Rallylydnad.

Nybörjarkurs i Rallylydnad

Kursen startar tisdag den 20 augusti 18:15-20:30.
Efter det är det följande datum men samma tid: 29/8, 3/9, 10/9 och 17/9.
Kursavgiften är 1000 kr och vi har vår fantastiska instruktör Ulla-Brith Persson som håller i kursen.

Rallylydnad är en rolig och nyttig träning för alla hundar - stora som små, unga som gamla. Träningen ger dig och din hund bättre kontakt och du får med tiden en hund som är lydig, följsam och samarbetsvillig. I den första rallylydnadsklassen, nybörjarklass, är hunden kopplad hela tiden. Vi arbetar med positiv förstärkning.
Vi kommer under kursen att fokusera på grunderna i rallylydnad och nybörjarklass Rallylydnad. Kursen innehåller teori och praktiska övningar.

Förkunskaper/ålderskriterier
Inga förkunskaper krävs. Hunden ska ha fyllt 10 månader vid kursstart.

Vid varje kurstillfälle kom ihåg att ta med dig:
*Belöning till hunden som den tycker mycket om
*Halsband och koppel (ej flexikoppel)
*Vatten och vattenskål
*Gärna en bur för hunden att vila i (alternativt att hunden kan vila i bilen om det inte är för varmt/kallt)

Anmälan sker via Studiefrämjandet, https://www.studieframjandet.se/vasterbottens-lan/gustav-arrangemang/kurser/2024/augusti/grundkurs-rallylydnad/

Välkommen!