Liten hund i rallylydnad

8 tillfällen8 tillfällen

1200 kr1200 kr

Rallylydnad nybörjare

I rallylydnad hjälper föraren sin kopplade hund runt på en bana med skyltar som säger vad som ska göras. Rallylydnad baseras på glädje, kommunikation och samarbete och det gör även kursen.

Kursen kommer att fokusera på grunderna i rallylydnad samt de moment som ingår i nybörjarklass. Ekipagen kommer dels att träna enstaka moment och skyltar och dels slingor i varierande längder. Målet är att ekipagen kan utföra en enklare nybörjarbana.

För att vara kvalificerad att gå nybörjarkurs i rallylydnad krävs att ekipaget kan uppvisa ett godkänt allmänlydnadspass för momenten; gå fint vid sidan, hundmöten, stanna kvar, inkallning med störning och stoppkommando.

Kursen är 8 söndagar kl. 16.00 till 18.15 med start den7 april

Instruktör är: Malin Tillgren

Kostnad: 1200kr + medlemskap

Varmt välkommen med din anmälan! Som du gör längst ner på sidan för våra kurser.