Sabina med Vic efter silvret i SM 2023

Succé för Sabina och Vic!

03 jul 202303 jul 2023

Örebro BrukshundklubbÖrebro Brukshundklubb

Sabina Håkansson med Vic kommer tvåa i SM!

Silverparet!

Sabina Håkansson och Vic. Silver Agility-SM 2023

Sabina och Vic

Sabina och Vic tar silver i Agility-SM! Årets SM arrangerades av Väsby BK i Stockholm.

Sabina kom till final med två hundar, Vic och Ibra, i klass XL. Båda Border Collies. Med Ibra blev det en fjortondeplats. Med Vic gick det ändå bättre och de kom tvåa!

Lite svar från en glad Sabina på några frågor.

Hej Sabina.
Stort Grattis till silvret!

Hur känns det?
Det känns fantastiskt!

Har du haft så här stora framgångar tidigare?
Detta var Vic’s SM debut, hon är bara 3 år. Så absolut vår största framgång! Men jag har ett individuellt SM-silver sedan tidigare (2017) med Adna.

Alla medaljtagare hamnade inom ett spann av 25 hundradelar, där du och Vic var endast sex hundradelar bakom segraren. Gick ni först och fick en nervös väntan på de andra? Eller hur var det, berätta.
Nej vi var ganska sent, men jag hade två hundar i finalen, nr 27 (Ibra) och nr 28 (Vic) så jag hann inte tänka på så mycket annat.

Vad får Vic för belöning nu?
Hon får massa gos nu och i morgon blir det bad.

Vad väntar härnäst?
Lite fler tävlingar i Sverige i sommar bland annat på Öland men det vi ser mest fram emot är att tävla i Italien i september.

Vad är det för tävling i Italien?

Det är en stor internationell tävling som heter Verbano Challenge.

Återigen, stort grattis!
Tack snälla, jag är så glad!