Örebro BK i solen

Sökes: ny bokningsansvarig

Stort tack till Anette Sjödin som är nuvarande bokningsansvarig.
Vi är mycket tacksamma för Anettes tjänster.

Men Anette har meddelat att hon lämnar över stafettpinnen efter september månad. Därför söker vi ni en ny bokningsansvarig som kan ta vid när Anette lägger bokningen på hyllan.

Läs arbetsbeskrivningen nedan. Kontakta gärna styrelsen om du har frågor och är intresserad, på mail styrelse@orebrobk.nu:

Vill du göra en insats för vår klubb, med ett uppdrag som kan skötas via mobil och dator på flexibla tider? Uppdraget som bokningsansvarig innebär att hålla koll på klubbens boknings-mail bokning@orebrobk.nu och där ta emot bokningar av ÖBK:s lokaler och träningsplaner. Inkommande bokningar, som inte krockar med andra bokningar, läggs in i klubbens Google-kalender. Allt arbete sker digitalt via mobil och dator.

Arbetsbeskrivning

Uppdraget innebär att ta emot och administrera bokningar av lokaler och träningsplaner på Örebro Brukshundklubb. Bokningarna fördelas generellt i tre kategorier:

1. ÖBK:s egna kurser, föreläsningar och träningstillfällen

Dessa tas emot via e-post och noteras på valfritt sätt (för närvarande i ett Excel-ark). Varje datum läggs in i klubbens Google-kalender, med uppgift om plats och ansvarig person.

Se hemsidan för att få en bild av antalet interna aktiviteter per termin.

1. Distriktets möten/aktiviteter på klubben

Hanteras på samma sätt som interna bokningar, men sammanställs även i en lista en gång per halvår eller år (enligt överenskommelse med kassören). Listan utgör underlag för fakturering.

För närvarande finns 23 aktiviteter för distriktet inbokade under år 2024.

1. Externa bokningar

Det kan exempelvis handla om tävlingar eller utställningar, som arrangeras av SBK-ansluten klubb alternativt icke SBK-ansluten klubb (endast hundrelaterade aktiviteter). Dessa bokningar tas emot på samma sätt som övriga bokningar, men vid externa aktiviteter tillkommer följande arbetsuppgifter för den bokningsansvariga:

• Att ge information om kostnader (prislista finns på hemsidan)

• Att skriva avtal (mall finns i Word-format). Avtalet mailas till den sökande som bekräftar via mail. Kopia skickas till klubbens kassör.

• Att maila ett informationsbrev (mall finns i Word-format) till den ansvarige en vecka innan aktiviteten, med kopia till klubbens kontaktperson.

• Att lägga ut en kort informationstext om aktiviteten på ÖBK:s anslagstavla på Facebook några dagar innan aktiviteten.

För närvarande finns åtta externa aktiviteter inbokade för år 2024.

Är du rätt person för uppdraget? Välkommen att maila: styrelse@orebrobk.nu.