valp av rasen malle

Välkommen till sommarläger

31 jan 202331 jan 2023

SBK Mellannorrlands DistriktSBK Mellannorrlands Distrikt

På lägerdagarna kommer vi att ha aktiviteter som att träna i med hunden i skogen, på gräsplan och träna de vanliga hundsporterna. Vi kommer att varva hundaktiviteterna med aktiviteter utan hund. VI vill att deltagaren får några roliga dagar. Vi delar in deltagarna i mindre grupper och vi kommer at ha flera aktiviteter med och utan hund, samt gemensamma lekar.

Vårt mål är att se till att deltagaren har den roligt och får lära sig något nyttSamarbete och ansvar: På lägret hjälps vi åt att bygga upp träningsbanor, vara figuranter, hjälpa varandra med hundar och annat. Syftet är lära sig att samarbeta med andra och sin hund.

Det kan förekomma att vi behöver delar på uppgifterna såsom köksuppgifterna såsom att göra lunch, mellanmål, middag,diska, passa hundar samt städningen av området. De äldre deltagarna som vara med och ansvara för kvälls- och nattlig översyn. Syftet är att bli mer självständig och ansvarstagande.

Ledare: Våra ledare har erfarenhet med hund och de gillar att träna och kommer från våra brukshundsklubbar inom Jämtland/ Västernorrland.

Utrustning: Träningsredskap, leksaker, hundgodis, liggunderlag, vilo-bur, hundmat, Kläder efter väder, personliga övernattningssaker

Krav: Deltagaren skall kunna hantera sin hund utan vuxen närvaro. Kan deltagaren inte hantera sin hund behöver målsman medverka på lägret. Medlemskap i Brukshundsklubben eller svensk hundungdom krävs för deltagande. Målsman behöver vara körbar under helgen om deltagaren vill avbryta sitt deltagande i lägret.

Incheckning: Uppvisa medlemskap, vaccinationsintyg ( enligt SKK-rekommendationer) betalning, kontaktuppgifter till målsman.

Pandemin: Vi anpassar sommarlägret och lägerverksamheter utifrån de restriktioner som finns.

Datum: Lördag 18 juni och söndag 19 juni 2022

För anmälan och mer information om priser och tider gå in via länken nedan.

Mvh Arrangörerna i SBK-MND ungdomsaktiviteter.