Hund och människa som tittar på en dator.

Status för SBK Tävling

02 okt 202402 okt 2024

Just nu arbetar vi och leverantören av SBK Tävling med att få resultatregistrering och arkivering i SBK Tävling att fungera så att alla tävlingsarrangörer ska kunna rapportera in resultaten från sina tävlingar till oss i Svenska Brukshundklubben (SBK).

Resultatregistrering

Lydnad

Resultatregistrering och arkivering med inläsning av resultat till Hunddata hos Svenska Kennelklubben fungerar.

Rallylydnad

Resultatregistrering från arrangör till SBK fungerar.

Just nu har vi dock ett avbrott i rapporteringen från SBK till Svenska Kennelklubbens Hunddata och vi arbetar på att lösa detta så att rapporteringen ska kunna genomföras igen. I dagsläget är resultat till och med juni inlästa hos Svenska Kennelklubben (SKK), dock med en del undantag. Vi räknar med att kunna återuppta rapporteringen till SKK under vecka 41.

Övriga hundsporter

I övriga hundsporter kan arrangörer lägga in sina resultat i SBK Tävling men felaktigheter kvarstår i protokoll och resultatlistor som genereras från systemet. Därför har inga resultat kunnat läsas in hos SKK sedan mitten av mars. Så snart problemet är åtgärdat kommer inläsning till SKK för Mentalbeskrivning Hund (MH) och Mentaltest (MT) att prioriteras.

Utbetalning

Inga utbetalningar av startavgifter till arrangörer har kunnat ske ännu. Vi håller just nu på att testa utbetalningarna och återkommer med besked när de fungerar.