Hund som ligger ner i skogen och tittar in i kameran med sin matte i bakgrunden

Sista dag att lägga förslag till SKK:s Förtjänsttecken 2025

inför Kennelfullmäktige 2025

15 okt 15 okt

00:05  - 23:5500:05 - 23:55

Svenska Brukshundklubben Svenska Brukshundklubben

Svenska Brukshundklubbens rasklubbars och medlemmars förslag på mottagare av Kennelklubbens Förtjänsttecken ska vara inskickat i formulär på Brukshundklubbens hemsida senast den 15 oktober året innan aktuellt Kennelfullmäktige (KF).

Svenska Kennelklubbens Förtjänsttecken är ett hedervärt pris som delas ut i samband med Svensk Kennelklubbens Kennelfullmäktige (KF). Förtjänsttecknet är avsett att "utdelas såsom erkänsla för gjorda insatser till verksamt främjande av SKK:s syften."

Förslag till mottagare av SKK:s Förtjänsttecken kan inte skickas direkt av privatpersoner, medlemmar, distrikt eller rasklubbar till Kennelklubben, utan dessa förslag måste gå via respektive specialklubb, i det här fallet Svenska Brukshundklubben.

Förslag på mottagare av SKK:s Förtjänsttecken ska vara kompletta och korrekt inlämnade i formulär på Brukshundklubbens hemsida senast den 15 oktober.

Mer information om statuter, rutiner och nomineringsförfarande finns här.