Kvinna med många hundar som sitter framför henne i högt gräs

SKK:s organisationskonferens 2025

Svenska Kennelklubben

Konferens

15 mar  - 16 mar15 mar - 16 mar

09:00  - 15:0009:00 - 15:00

FörtroendevaldFörtroendevald

Svenska Brukshundklubben Svenska Brukshundklubben

Svenska Kennelklubbens centralstyrelseSvenska Kennelklubbens centralstyrelse

Svenska Brukshundklubbens förbundsstyrelse kommer som representanter för Kennelklubbens största specialklubb att delta på Svenska Kennelklubbens organisationskonferens 2025.

På Svenska Kennelklubbens organisationskonferens träffas representanter från SKK-organisationen för att diskutera aktuella och angelägna frågor samt samlas inför kommande Kennelfullmäktige (KF) 2025.

Utdrag ur den av Kennelfullmäktige fastställda verksamhetsplanen för 2024–2025:
Organisationskonferens 2025 – Den hittillsvarande specialklubbskonferensen ändrar skepnad och blir en organisationskonferens som riktar sig till alla direkta medlemsorganisationer (länsklubbar, specialklubbar, verksamhetsklubbar, Sveriges Hundungdom och avtalsanslutna klubbar).

Tidigare har konferensen benämnts Specialklubbskonferensen, men både länsklubbar, verksamhetsklubbar och avtalsanslutna klubbar har också deltagit på delar eller hela konferensen. Med det nya upplägget blir det en konferens för hela SKK-organisationen.