Tyr Dogparkour

18:30  - 20:0018:30 - 20:00

4 tillfällen4 tillfällen

1400 kr1400 kr

En rolig och lättillgänglig aktivering på promenaden som ger hunden bättre kroppskontroll, bygger självförtroende och gör era promenader mer innehållsrika.

Dogparkour

Målgrupp

Ekipage som vill ha en rolig aktivitet som är lätt att göra precis när som, t.ex på promenaden. Hundar från ca 6 månader, övningar kommer kunna anpassas utifrån ålder och storlek på hunden.

Hitta på ett roligt sätt att göra promenader roligare och aktivera din hund.

Innehåll

Dogparkour är ett roligt och smidigt sätt att aktivera sin hund på helt vanliga promenader. Man ser miljön som en hinderbana som erbjuder spännande utmaningar där hunden kan t.ex hoppa upp, krypa under, klättra över och balansera på olika saker, både i stadsmiljö och i skogen.

Att träna dogparkour ger hunden bättre kroppskontroll, bygger självförtroende och gör era promenader mer innehållsrika. Självklart tränar ni up pert samarbete medans ni har roligt tillsammans.

Kursen kommer ske på olika ställen runt Västerort där vi tar oss an både urbana- och skogsmiljöer på ett kreativt och roligt sätt. Exakta platser kommer meddelas senare. Första tillfället sker på klubben där vi går igenom olika övningar och säkerhetstänk.

Krav

• Hundarna behöver ha koppel och sele för kursen (ej flexikoppel, eller gå-fint-sele som knäpps framifrån)

1400 kr för VBK medlem

Medlemskap hos Vällingby Brukshundklubb krävs. Är du ännu inte medlem, kan du teckna ditt medlemskap här:
Du kan skapa ditt medlemskap efter du har fått bekräftelse att du har fått en plats på kursen. Medlemskap kostar 610 kr.

Du som redan är medlem i en annan lokal- eller rasklubben under SBK behöver inte betala förbundsavgift, utan betala bara lokalavgift 210 kr.

110 kr för familjemedlemskap för medföljande tonåringar och vuxna inom samma familj.

Instruktör

Sofie Grahn (instagram.com/tyrvikingdog/)  & Åsa Granbom