Budföring med en labrador

18:30  - 20:0018:30 - 20:00

3 tillfällen3 tillfällen

600 kr600 kr

En kortkurs i bruksmomentet budföring för ekipage som är nyfikna på momentet eller har som mål att tävla bruks

Kom i gång med budföring

Målgrupp

För ekipage som är nyfikna på momentet eller har som mål att tävla bruks. Momentet finns i appellplan och lägre klass. För hundar från 6 månader och uppåt.

• Få en förståelse för momentets olika delar
  • Få kunskap om regler för momentets utförande på tävling
  • Få en grund att kunna träna vidare på egen hand med målet att tävla i bruks

Innehåll

Kursen består av en teorigenomgång där ekipagen får information om momentets utförande och olika delar, samt vilka regler som gäller på tävling. Kursen består av praktiska övningar i momentets olika delar samt ett träningstillfälle utan instruktör.

Annat

• Vi tränar en hund i taget, så din hund kommer behöva  vänta på sin tur i bilen
  • Klubben ligger närheten av en skytteklubb, so skottljud förekommer.
  • Vid det träningstillfället utan instruktör kommer alla deltagare hjälpas åt med varandras träning.

600 kr för VBK medlem

Medlemskap hos Vällingby Brukshundklubb krävs. Är du ännu inte medlem, kan du teckna ditt medlemskap här:
Du kan skapa ditt medlemskap efter du har fått bekräftelse att du har fått en plats på kursen. Medlemskap kostar 610 kr.

Du som redan är medlem i en annan lokal- eller rasklubben under SBK behöver inte betala förbundsavgift, utan betala bara lokalavgift 210 kr.

110 kr för familjemedlemskap för medföljande tonåringar och vuxna inom samma familj.

Instruktör

Elsa Rosén (@astathelab) och Sandra Lif (@wild_zion_theaussie/)

Kursdatum 2024

• Tisdag 22/10 kl 18:30 - 20:00