En australian shepherd som spårar med nosen i backen och med spårlina bak till en människa.

Kom igång med Urbana Spår

20 aug  - 17 sep20 aug - 17 sep

19:00  - 20:3019:00 - 20:30

4 tillfällen4 tillfällen

1400 kr1400 kr

Lär dig att lägga spår i stadsmiljö på hårda underlag, för valpar och unghundar mellan 3-18 månader.

Kom igång med Urbana Spår

Målgrupp

Du som har en valp eller unghund och vill lära dig att lägga spår i stadsmiljö. Kursen lämpar sig för hundar mellan 3-18 månader.

Mål

Att deltagarna ska få kunskap om hur man lägger spår på hårda underlag och tillämpa det i olika miljöer.

Innehåll

Vi kommer att spåra på olika platser med olika svårigheter vid varje tillfälle på olika platser i Västerort.

Underlagen kommer att vara hårda ytor, grus eller asfalt.

Vi kommer att starta med ett teoritillfälle på klubben.

Krav

• Du måste ha tillgång till bil för att kunna ta dig till de platserna vi kommer att träna på.
  • Hundarna kommer behöva vänta i bilen kortare stunder.

1400 kr för VBK medlem

Medlemskap hos Vällingby Brukshundklubb krävs. Är du ännu inte medlem, kan du teckna ditt medlemskap här:

Du kan skapa ditt medlemskap efter du har fått bekräftelse att du har fått en plats på kursen. Medlemskap kostar 610 kr.

Du som redan är medlem i en annan lokal- eller rasklubben under SBK behöver inte betala förbundsavgift, utan betala bara lokalavgift 210 kr.

Instruktörer

Rebecca Eriksson & Ulrika Grönman

Kursdatum 2024

• Tisdag 20 augusti kl 19.00-20.30