Redo för lydnadsträning

18:00  - 21:1518:00 - 21:15

3 tillfällen3 tillfällen

600 kr600 kr

Boosta din tävlings- eller brukslydnad under 3 kvällar i juni tillsammans med klubbkompisar. Endast reservplatser.

Lydnadscamp

Innehåll

Under tisdag till torsdag den 25-27 juni ses vi och tränar lydnad tillsammans i 3 grupper med 4-6 deltagare per grupp.

Ett ekipage i varje grupp tränar i taget och övriga i gruppen hjälper till med kommendering, störning, tips och liknande. Grupperna ändras mellan passen så att du får chans att träna med olika personer.

Alla tränar utifrån sin nivå, och du kan träna allt från grundfärdigheter till tävlingslika moment, och allt däremellan.

Varje kväll serveras enklare mat, vegetariskt alternativ erbjuds men hänsyn kan ej tas till alla former av allergier/önskemål. Deltagarna blir tilldelade en uppgift såsom dukning, sopning av golvet i stugan osv.

Krav

• Din hund
    • Kan vara lös i träning utan att springa fram till andra hundar som tränar (annars går det bra att ha långlina)
    • Kan vara tyst och vänta på sin tur i bil eller bur när andra tränar
  • Du
    • Kan deltaga alla 3 kvällarna
    • Kan planera din egen träning
    • Har koll på momentens upplägg så att du kan hjälpa dina träningskompisar med kommendering, utläggning etc

Datum & pris

Endast för medlemmar för Välingby BK

• Tisdag 25/6
  • Onsdag 26/6
  • Torsdag 27/6

Samling varje dag kl 18:00 och vi beräknar att avsluta kring 21:15.

Anmälan & Förtur

Förtur vid anmälan ges

• Tom 6 juni till dig som under året varit funktionär inom klubbens verksamhet
  • Mellan 6 och 13 juni till dig som tävlar för Vällingby BHK