Svart schäfer tränar specialsök med röd kong.

Prova på Specialsök

Kurs

25 apr  - 16 maj25 apr - 16 maj

18:30  - 20:3018:30 - 20:30

3 tillfällen3 tillfällen

1050 kr1050 kr

Vällingby Brukshundklubb Vällingby Brukshundklubb

Vällingby Brukshundklubb | HundägarsektorVällingby Brukshundklubb | Hundägarsektor

För ekipage som är nyfikna på att testa SBK's provform specialsök. Endast reservplatser.

Prova på Specialsök

Målgrupp

Hundar i alla åldrar och raser som är nyfikna att testa SBK's provform specialsök.

Få grundfärdigheter i specialsök.

Innehåll

På denna kurs lägger vi grunderna för lek, preparatinlärning (röd kong), och sökmotivation. (Obs, ingen markeringsträning)

Vi kommer också att gå igenom provformen samt hur man kan använda sig av formen i vardagen som aktivering.

Förkunskapskrav

• Inga förkunskapskrav, passar för alla hundar.

Annat

• Endast en förare per hund
  • Vi tränar en hund i taget, så din hund ska kunna vänta på sin tur i bilen utan dig.
  • Vår klubb ligger närheten av en skytteklubb, så skottljud kan förekomma.

1050 kr för VBK medlem

Medlemskap hos Vällingby Brukshundklubb krävs. Är du ännu inte medlem, kan du teckna ditt medlemskap här:
Du kan skapa ditt medlemskap efter du har fått bekräftelse att du har fått en plats på kursen. Medlemskap kostar 610 kr.

Du som redan är medlem i en annan lokal- eller rasklubben under SBK behöver inte betala förbundsavgift, utan betala bara lokalavgift 210 kr.

110 kr för familjemedlemskap för medföljande tonåringar och vuxna inom samma familj.

Instruktör

Specialsöksinstruktör Sofia Badawi