rapporthund

1 tillfällen1 tillfällen

250 kr250 kr

Vällingby Brukshundklubb Vällingby Brukshundklubb

Vällingby Brukshundklubb | HundägarsektorVällingby Brukshundklubb | Hundägarsektor

Eva Solstrand från Sport Dog Academy föreläser om hundens rörelseapparat, hur vi bygger upp en hållbar hund och ger förslag om fysövningar.

Stark och skadefri arbetande hund

Vi är glada att meddela att Eva Solstrand (Leg. Kiropraktor, IVCA-cert. Hundkiropraktor) från Sport Dog Academy kommer till oss i oktober och föreläser om hur vi kan hålla våra arbetande hundar skadefria och starka.

Målgrupp

Den här föreläsning passar dig oavsätt vilken hundsport du och din hund tränar, eller om du bara rent generellt är intresserad av friskvård hos hund.

Innehåll

Föreläsningen börjar med en teoretisk del som handlar om hundens rörelseapparat och vad som bygger upp en stark och uthållig hund samt vad man kan se hos hundar som inte har tillräckligt bra kroppskontroll och fysik för att kunna fortsätta må och rör sig bra.

Under den andra halvan av föreläsningen ger Eva förslag på uppbyggande fysövningar och visar övningarna med en hund.

Föreläsningen tar ca 1,5-2 h, tiden kan variera något beroende på frågor som tas upp av åhörarna

Annat

• Det här är ett humans only -event, dvs hundar inte kan följa med in i klubbstugan under föreläsning.
  • Det kommer finnas kaffe, kalla drycker och lite fika att köpa under kvällen. Endast swish-betalning.

• 250 kr för VBK & SHU medlemmar
  • 300 kr för medlemmar i en annan SBK-klubb
  • 350 kr övriga.

Föreläsare