Två kompisar på hundpromenad

Vardagslydnad | Allmänlydnadspasset

Ordning och reda - för en roligare vardag.

Kurs

12 nov  - 03 dec12 nov - 03 dec

18:30  - 20:0018:30 - 20:00

5 tillfällen5 tillfällen

1750 kr1750 kr

Vällingby Brukshundklubb Vällingby Brukshundklubb

Vällingby Brukshundklubb | HundägarsektorVällingby Brukshundklubb | Hundägarsektor

Ordning och reda - för en roligare vardag. Vardagslydnad för dig som vill ha en bra relation med din hund och god lydnad för en fungerande vardag.

Vardagslydnad

Målgrupp

Hundar ca 6 månader och uppåt, som har gått valpkurs eller har motsvarande kunskaper.

• Ordning och reda - för en roligare vardag.

Innehåll

Vardagslydnadskurs för dig som vill ha en bra relation med din hund och god lydnad för en fungerande vardag.
Vi kommer jobba med övningarna från SBK allmänlydnadspass där mycket av fokuset ligger på kontakt, stadga, gå fint och inkallning.
Här kan du läsa mer om SBK's allmänlydnadspass ser ut.

Annat

• Max 2 personer per hund. Ange vid kommentarsfältet om ni blir två.
  • Vår klubb ligger närheten av en skytteklubb, så skottljud kan förekomma.

1750 kr för VBK medlem

Medlemskap hos Vällingby Brukshundklubb krävs. Är du ännu inte medlem, kan du teckna ditt medlemskap här:
Du kan skapa ditt medlemskap efter du har fått bekräftelse att du har fått en plats på kursen. Medlemskap kostar 610 kr.

Du som redan är medlem i en annan lokal- eller rasklubben under SBK behöver inte betala förbundsavgift, utan betala bara lokalavgift 210 kr.

110 kr för familjemedlemskap för medföljande tonåringar och vuxna inom samma familj.

Instruktör

Sofie Grahn (instagram @tyrvikingdog:)

Kursdatum 2024

• Tisdag 12/11
  • Tisdag 19/11
  • Tisdag 26/11
  • Söndag 1/12,
  • Tisdag 3/12
Tisdagkvällar träffas vi kl 18:30 - 20:00, men på söndag 1/12 har vi kurs kl 11:00 - 13.00.

Förtur

Under vecka 40 (fram till 6/10) kommer ekipage som har fått valpkurs hos oss under hösten få förtur till denna kurs. Har du gått en valpkurs, skriv detta i kommentarerna i anmälan.

Andra kan också anmäla sig redan nu, men de anmälningarna kommer att hanteras i turordning från och med 7/10.