Marlene Lundmark Sökskick

Support Skapa konto

och logga in

22 feb 202422 feb 2024

För att kunna anmäla dig till prov och tävlingar samt MH/MT som finns i webverktyget SBK Tävling måste du ha ett konto i systemet.

Information till dig som vill tävla

Alla som vill tävla i bruksprov, IGP, IPO-R, lydnadsklass, mondioring och rallylydnad måste ha ett konto i webbverktyget SBK Tävling.

I SBK Tävling hittar du alla aktuella tävlingar och prov. För att anmäla dig loggar du in på ditt konto.

Utländsk tävlande

Även utländska tävlanden måste skapa eget konto.

Då utländska tävlanden skapar konto i systemet anger de sitt land som klubb de tävlar för och om hunden har utländskt registreringsnummer måste nedan instruktion följas.

Utländskt registreringsnummer

Då utländska hundar vill delta på svenska tävlingar:

För att kunna skapa ett konto måste den utländska hunden FÖRST vara verifierad av Svenska Kennelklubben (SKK), vilket betyder att hundens registreringsnummer lagts in i SKK Hunddata av SKK.
Det går alltså inte att lägga till en hund i SBK Tävling som inte är verifierad av SKK.

Registrera hund i SKK Hunddata

För att få hunden registrerad i SKK Hunddata måste ägaren skicka hundens registreringsbevis via e-post till SKK. När SKK lagt in hundens registreringsnummer går det att lägga till hunden på den tävlandes konto i SBK Tävling.

Kontakta SKK via e-post: regmail@skk.se för hjälp med att verifiera hunden.

Skapa konto

Är du inte medlem i SBK och inte tävlat förut har du förmodligen inget konto och behöver då skapa ett nytt konto.

Klicka på knappen "Skapa konto":

Fyll i de efterfrågade uppgifterna, klicka därefter på "Skapa konto". Samtliga uppgifter är obligatoriska.

Logga in

För att anmäla till prov/tävling måste du vara inloggad på Mina sidor.

Medlem i SBK

Är du medlem i SBK loggar du in med BankID eller e-postadress och lösenord som vanligt.

Ej medlem

För dig som inte är medlem behöver du använda samma mailadress du hade registrerad i gamla SBK Tävling. Första gången du loggar in klickar på "Glömt lösenord".