En bouvier des flandres kommer springande på en gräsmatta.

Dags att lämna förslag till Kennelklubbens utmärkelser

inför Kennelfullmäktige 2025

10 sep 202410 sep 2024

Svenska Kennelklubbens (SKK) Hamiltonplakett och Förtjänsttecken är hedervärda utmärkelser som delas ut i samband med Kennelklubbens Kennelfullmäktige. 2025 års Kennelfullmäktige genomförs den 27 – 28 september.

Förslag på mottagare kan lämnas från läns- eller specialklubb, verksamhetsklubb samt Sveriges Hundungdom. Privatperson, medlem eller rasklubb kan inte skicka förslag direkt till Kennelklubben utan måste föreslå personer via sina respektive klubbar.

Svenska Brukshundklubbens föreningar och medlemmar kan lämna förslag på mottagare av Hamiltonplaketten och SKK:s Förtjänsttecken. Förslagen ska vara kompletta och korrekt inlämnade i formulär på Brukshundklubbens hemsida senast den 15 oktober 2024.

Mer information om statuter, rutiner och nomineringsförfarande finns här.