Hopp över agilityhinder

Agilityträning

Visby BK

Träna agility hos oss!

Vi erbjuder en komplett bana, dock lite till åren, som du som medlem i Visby BK får använda. Det finns även en mindre uppställning med hinder om banan är upptagen eller om man känner att man vill träna lite vid sidan.

Var rädd om våra hinder och det är inte tillåtet att barn klättrar eller springer på dem.

Våra hinder står ute så länge vädret tillåter men brukar bäras in i vår hinderbod under den värsta väderleken på vinterhalvåret. Självklart kan man ta ut hinder därifrån men då måste de bäras in i boden igen.

Vill man ha tillgång till boden hör man av sig till agilitysektorn.

Tänk på att all träning sker på egen risk och att det är du som förare som ansvarar för din hund. Skaderisken inom agility kan vara stor om man inte har rätt kunskap. Var rädd om din kompis!

Vi är alla där för att träna och ha roligt så visa varandra hänsyn, ha koll på din hund, kommunicera och ställ hellre en fråga för mycket så undviker vi missförstånd.

Vi har en facebookgrupp som heter Visby BK agility som man kan få tillgång till om man är medlem i klubben.

Vill du veta mer? Kontakta agilitysektorn!

Väl mött!