Patrullhund

SBK Gotlandsdistriktet

06 feb 202306 feb 2023

SBK GotlandsdistriktetSBK Gotlandsdistriktet

Sektorn ansvarar för tjänstehundsverksamheten inom Gotlandsdistriktet.

Sektorns ansvarsområden:

• Samordna tjänstehundsverksamheten i distriktet.

• Medverka vid distriktets styrelsemöten/medlemsmöten och

• informera om tjänstehundsverksamhet.

• Budgetera för nästkommande verksamhetsår avseende tjänstehundsverksamhet, i samråd med distriktets styrelse

• Löpande informera distriktets styrelse om planerad och genomförd verksamhet inom tjänstehund samt uppföljning av ekonomi.

• Hålla sig väl underrättad om tjänstehundsverksamheten i distriktet samt samverka med aktuella utbildningsgrupper/flottiljer.

• Genomföra dialog med aktuella förband samt informera klubbrepresentanter kommande års behov av patrullhundar.

• Delta vid telefonkonferenser med utskottet för samhällsnytta.

• Delta på tjänstehunds årliga utbildningsdagar i februari.

• Hålla sig uppdaterad om information/nyheter inom tjänstehundsverksamheten via utbildningsdagar, hemsida och nyhetsbrev samt sprida detta inom distriktet till berörda funktionärer och hundförare.

• Vara uppdaterad på de administrativa anvisningarna för patrullhundskurs och räddningshundkurs.

Sektoransvarig:

Monica Lindfors - monicalindfors55@gmail.com