Hund som rullar på gräset
SBK Logga Mullsjo BK

SBK Skaraborgs Distrikt

Öppen träning

Mullsjö Brukshundklubb

07 mar 202407 mar 2024

Mullsjö BrukshundklubbMullsjö Brukshundklubb

Onsdagkvällar är det öppen träning för alla medlemmar, då vi ibland även har en instruktör på plats, som gärna svara på frågor och hjälper dig och din hund med träningen. Under de övriga dagarna har du självklart tillgång till alla våra planer, då det inte är någon aktivitet på klubben.

På Mullsjö Brukshundsklubbens område finns två belysta träningsplaner. Planerna används till både kurser och av medlemmar för individuell träning av sina hundar. Den ena planen som är inhägnad används mest till agility. En gång varje vecka hyr ett vaktbolag anläggningen för att träna sina vakthundar. Planerna används också för uppvisningar och för klubbens tävlingar.

Stora Planen

Bild på en av Mullsjö BKs planer

På denna planen hålls de flesta av våra kurser då den är stor och rymlig, samt har en bra belysning. Belysningen kan du själv sätta igång på sidan av huset med hjälp av en timer. Planen är ca 50x100m så det är ett bra ställe att arbete med din hund i de flesta bruksgrenarna eller andra hundaktiviteter.

Agilityplanen

Bild på en  MBK:s agilitybana

På agilityplanen finns det ett högt och säkert staket, där du i trygg miljö kan träna med din hund. Några av våra hinder finns alltid framme under de vår, sommar och höst så att du lätt kan tärna utöver kurstillfällena. De hinder som är framme är: hopphinder, slalom, däcket och tunnel. Vi har valt att ha planen låst, då det annars är lätt att planen används som en rastgård, så önskar du få komma in på planen kontaktar du klubben. Kontakt information finner du längst ner på sidan.