Närbild på rottweiler

SBK Skaraborgs distrikt

23 jan 202323 jan 2023

SBK Skaraborgs DistriktSBK Skaraborgs Distrikt

Licensgruppen ansvarar för den utbildning av skyddshundar som bedrivs inom Skaraborgsdistriktet.

Uppgift

Distriktet har fastställt en grupp (Licensgruppen) som ska ansvara och hålla sig informerad om den utbildning av skyddshundar som bedrivs inom Skaraborgsdistriktet.

Klubbarna ska meddela Licensgruppen vem som är träningsansvarig. Detta ska vara en person inom distriktet som anses besitta det kunnande och omdöme som erfordras.

Det åligger den som är träningsansvarig att bedöma lämpligheten hos de förare och hundar som avser att påbörja skyddsträning och fortlöpande rapportera till Licensgruppen de ekipage som påbörjar träning samt bedöma lämpligheten hos dessa.

I Licensgruppen ingår Mikael Wadström (sammankallande), Ulla-Britt Norberg och Björn Meiner (mondioring).

Dom som är skyddsansvariga i distriktet som får skriva på skyddslicenserna är:

Mikael Wadström, Skövde BK

Ulla-Britt Norberg, Tomtens BK