Brun hund tittar in i kameran
SBK Logga Danderyd-Täby BK

SBK Stockholmsdistrikt

Om Danderyd-Täby Brukshundklubb

Danderyd-Täby Brukshundklubb (DTBK)

12 feb 202312 feb 2023

Danderyd-Täby BrukshundklubbDanderyd-Täby Brukshundklubb

Välkommen till Danderyd-Täby Brukshundklubb, en av landets ca 290 lokalklubbar under Svenska Brukshundklubben, beläget i navet mellan kommunerna Täby, Danderyd, Österåker och Vallentuna.

Danderyd-Täby Brukshundklubb, i dagligt tal DTBK, arrangerar olika former av hundkurser samt tävlingar i bruks, lydnad och agility.

Klubben bildades 1979 och är för närvarande ca 250 medlemmar. Vi håller till på vår anläggning norr om Arninge, ungefär 1 km från E18. Klubben består av en klubbstuga med parkering, två planer, agilityområde och skogsmark.

I klubbstugan har vi samlingssal, tre kursrum, kansli, toaletter och kök med servering.

Nästan allt arbete på klubben sker ideellt. Större delen av medlemsavgiften går till Svenska Brukshundklubben och hyra av klubbstuga och mark. Resten används för drift av anläggningen och andra löpande utgifter.

En lokalklubb under Svenska Brukshundklubben

DTBK är en av landets ca 290 lokalklubbar under Svenska Brukshundklubben (SBK). SBK är en ideell medlemsorganisation, specialklubb i Svenska Kennelklubben (SKK) och frivillig förvarsorganisation.

En klubb för och av sina medlemmar

DTBK drivs och styrs av sina medlemmar. Det är vi tillsammans som skapar verksamheten. Vi välkomnar alla medlemmar att vara delaktiga i klubbens utveckling t.ex. genom att vara aktiva i våra sektorer och delta i medlems- och årsmöten.

En trevlig klubb

DTBK står för god stämning, stor acceptans, högt i tak och hänsyn för både människor och hundar. Det är en plats där alla kan mötas kring vår gemensamma hobby och utvecklas i vårt hundägande, oavsett vilken nivå vi befinner oss på.

För att det belönar sig!

DTBK arbetar aktivt för att skapa bra förutsättningar för tävlingsekipage. I DTBK kan man utvecklas, prestera bra och bli ännu bättre. En faktor är vårt kursutbud, som håller hög kvalitet och är i framkant vad gäller metoder och aktiviteter.