EU-flaggan med texten GDPR

Danderyd-Täby Brukshundklubb (DTBK)

12 feb 202312 feb 2023

Danderyd-Täby BrukshundklubbDanderyd-Täby Brukshundklubb

Från och med 25 maj 2018 behandlas personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Danderyd-Täby Brukshundklubb behandlar personuppgifter i enlighet med den vid varje tillfälle gällande lagstiftningen.

När du anmäler dig till kurs eller aktivitet samt bokar träningsrummet eller specialsöksrummet medger du att klubben lagrar och behandlar dina personuppgifter utifrån den rättsliga grund som beskrivs i GDPR.

Danderyd-Täby Brukshundklubb följer Svenska Brukshundklubbens och Svenska Kennelklubbens riktlinjer gällande personuppgiftshantering. Du kan läsa mer om dessa i medlemsvillkoren samt på Svenska Brukshundklubbens hemsida.

Medlemsvillkor för Svenska Brukshundklubben

GDPR på Svenska Brukshundklubben

Eftersom vi har gemensamt medlemsregister (Membersite) och tävlingssystem (SBK Tävling) finns ett delat ansvar mellan förbund, distrikt, ras- och lokalklubb samt lokalområde gällande de personuppgifter som finns där.

Styrelsen är personuppgiftsansvarig på DTBK.

Kontakta styrelsen